dimarts, 5 de maig del 2009

El PowerPoint

El PowerPoint és un dels programes de presentació més conegut ja que és de Microsoft.

Depenent dels objectes que tinguem podem fer unes coses o unes altres com ara crear, editar, fer animacions, fer transicions i accions.

  • Animació: Efecte visual o sonor que s'utilitza per aplicar en un objecte.
  • Transicions: Efecte visual o sonor que serveix per passar d'una diapositiva a una altra. Les transicions les hem de posar amb significat i relació amb el que volem dir, i es poden controlar clicant o per temps.
  • Accions: Acció que fa un objecte que desencadena un esdeveniment. Ho podem fer clicant el ratolí o posant-lo a sobre de la diapositiva.

És important treballar amb el significat audiovisual i el significat de les paraules. Quan hem de crear una diapositiva cal pensar a qui va adreçada, qui la llegirà, com on... per tal que sigui adequada per als espectadors.

Després d’haver treballat a classe el PowerPoint com a suport per fer una exposició oral, i havent vist totes les coses que poden fer amb aquest programa, que són més o menys les que he explicades anteriorment, passem a conèixer totes les possibilitats que ens permeten fer-ne un ús creatiu i didàctic a l’aula.

Aquest Article ens separa en dos grans grups els diferents tipus d’ús del PowerPoint:
L’ús tradicional i l’ús creatiu.

Avantatges i inconvenients de l'ús tradicional:

Avantatges:
  • L'alumne sempre té en pantalla una guia del que s'està dient.
  • Permet incorporar imatges il·lustratives.
  • Permet crear esquemes per fer més intel·ligible la matèria.·
  • L'alumne té més facilitats per prendre apunts.
  • ...

Inconvenients:

  • Excés d'informació que no es llegeix clarament.
  • L'orador es limita a llegir la pantalla.
  • Colors i formes a la pantalla de manera indiscriminada.
  • Abús d'elements multimedials.
  • ...

Identificació de l’ús creatiu del PowerPoint. Hi ha un seguit de punts que fan que l'identifiquem:

  • Hi ha un abans i un després per part de l’alumne i del professor.
  • Presentacions que provoquen interacció professor/alumne o alumne/alumne.
  • Presentacions que flexibilitzen el discurs de l'educador.
  • Faciliten la creació i l'aprenentatge cooperatiu.
  • ...

Així doncs, ja hem après quin ús cal fer-ne dels programes de presentació i quin no. Ja que pot ser una eina de treball molt útil, però si se'n fa un mal ús, pot arribar a ser poc útil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada